IT'S ALL COMING BACK TO ME NOW.. *INRE TANKAR*

Att veta att folk snackar skit om en varje dag får mig ibland att bara vilja gråta och sitta i mammas famn och höra henne säga att det ordnar sig, vara liten igen när allt var lätt, det enda man grät för var när man gjort sig illa. Men livet går vidare och man ska vara stark, jag vet att jag säger till varenda en av mina vänner (som får höra att andra snackar skit om dem) att bara skita fullständigt, att det finns vänner som faktiskt bryr sig. Men jag lyssnar inte alltid på mig själv, det kommer stunder då tankarna går igång och jag inte kan stoppa det. Visst, jag kan gå väldigt länge och faktiskt skita i alla rykten som sprids och det skitsnack som finns där varje jävla dag, men då kommer det dagar då jag börjar tänka.. Så nu skriver jag av mig. Den som läser får försöka förstå för jag kan inte förklara bättre än så här.

Jag ska vara stark och orka med skolan, mina vänner och allt som dyker upp hela tiden men jag orkar inte mycket till. Jag kommer att bryta ihop, och det blir inte kul när det sker. Bara att veta att alla är så falska och snackar skit bakom ryggen på varandra gör mig olycklig. Varför trycka ner andra bara för att man inte har något bättre att göra? Jag bryr mig inte egentligen. Men man bryr sig ändå på nått sätt, fast man inte vill och jag vet inte varför? Det är ju bara skitsnack liksom. Kanske beror det på att jag inte vet vem som är min vän och inte, vet inte vem fan jag kan lita på i den här vrickade jävla världen. Samhället är en plågsam död för de som är svaga, sköra och som gått igenom mycket skit. Jag är skör, svag och osäker på allt. Varför kan inte jag få ha vänner som jag verkligen KAN lita på till 100%? Varför ska inte jag få ha någon i mitt liv som verkligen älskar mig för den jag är? Ser mig för den person jag är, och gillar mig för det? Varför? Ingen som kan svara på det. Varför ska ingen kunna förstå att jag är svag, skör och snart inte orkar mera. Jag behöver en stark och stadig klippa, som jag kan berätta ALLT för. Men det finns inte en jävel som jag litar på så mycket som mig själv, och just därför är det ingen som vet hur jag verkligen känner.

Jag säger till mina vänner att jag finns där, lyssnar och förstår, kanske inte allt, men jag finns där och jag är en person som kan lyssna och inte avbryta. Bara finnas där, så de får prata ur sig, och veta att de har en person de kan lita på till 100%. Men inte fan kan jag lita på någon så mycket själv. Jag är för skadad av det jag varit med om under livets gång och vet inte hur jag någonsin ska kunna lita på en människa så mycket som jag önskar att jag kunde. Jag är så fruktansvärt skör nu så det går inte dit mer. Om någon kunde bevisa för mig att han/hon går att lita på, och om jag kunde lita på att det är sant, våga tro på det så kanske, kanske jag kunde ha en klippa att stödja mig emot. Fast det kommer aldrig gå. Inte en enda person jag känner vet allt om mig. Inte en enda, och hur ska jag kunna berätta för någon om allt jag varit med om? Det gör för ont, och jag orkar inte själv. Vill bara stänga in mig i mig själv och vara så djupt deprimerad just nu.

Vad är det för fel på mig? Varför kan inte människor glädjas åt varandra istället för att gör dem ledsna? Varför finns det ingen i hela världen som älskar mig för den jag är? Det kan inte bero på att ingen vet allt, precis allt om mig. Men vad fan beror det på? Jag orkar verkligen inte mycket mer. Vill bara ta en paus ifrån allt. Lämna allt bakom mig och vara där ingen vet vem man är, ingen har några fördomar, ingen kollar snett på en. Vara där jag kan känna mig fri, kunna andas på riktigt, slippa känna mig intryckt, och behöva ha den där falska ytan som får andra att tro att jag är stark, bara slippa visa nått jag inte egentligen är. Bara ta en paus ett tag! =/


Deppmusik

pz /Thea.


Kommentera bara om du har något vettigt att säga, orkar inte höra "Det ordnar sig. Vad har hänt?" Så bara om ni har nått bättre att komma med.


Kommentarer
Postat av: BREE

Sluta umgås med dina äldre "kända" vänner så kanske folk slutar snacka skit om dig. Kom ner på jorden och inse att dom inte är något för dig. För i deras ögon är du bara en liten brud i mängden, inget mer, inget mindre. Va förnuftig och inte så jävla naiv så kanske du slipper höra folks skitsnack! Bara ett tips BREE, peace!

2009-12-14 @ 19:10:59
Postat av: Svar

och vem är du som säger att du vet vad det beror på? Är du en av dessa falska jävla idioter som inte känner någon empati eller har något alls i huvudet? Tror du att du vet ett skit om hur det ligger till? Tror du att det beror på att jag umgås med vem jag vill? Jag kanske inte är nått för någon men vafan är du som kommer och ger mig ännu mindre att orka upp till varje jävla dag? Du tror du vet vad smärta är, du tror du vet nått, men vad kan du veta när du är så jävla hjärtlös och skriver en så idiotisk kommentar till mig som du redan vet kommer få mig att känna mig ännu mindre värd ett bra liv. Jävla osäkra människa, du kan verkligen få en människa med så jäkla lite ork kvar, att verkligen förlora all lust till att leva, Hoppas du själv får känna den smärta jag har känt. Jävla idiot..

2009-12-14 @ 19:21:24
Postat av: BREE

Haha du kan då verkligen misstolka. Det där var inget påhopp snarare ett tips! Jag har inte påstått att jag vet vad smärta är, men med tanke på att jag har ett antal fler år på nacken än dig och har upplevt en hel del så vet jag nog mycket väl vad smärta är för min del. Alla har vi olika smärttrösklar. Smärta är olika för alla, sånt går inte att jämföra! Jag kommenterade inte för att jämföra smärta eller för att få dig att må dåligt. Jag kommenterade för att du ska vakna upp, och tipset var, om du vill höra MINDRE skitsnack så sluta umgås med dina "rapstars", för med dom tillkommer skitsnack, och det får du nog leva med så länge du umgås med dom.

2009-12-14 @ 19:52:48
Postat av: svar

det är inte därför jag mår dåligt om du trodde det, handlar inte om "rapstars" och allt vad du nu kan kalla dom. Jag tänker mer på allt skitsnack som faktiskt går runt hela jäkla tiden. Inte just emot mig. Men skitsnack är så jävla störande!

2009-12-14 @ 21:56:34
Postat av: BREE

Skitsnack kommer dock alltid finnas, inget att göra åt saken! Bara att acceptera & leva vidare.

2009-12-14 @ 22:23:22
Postat av: Black Adder

Tog ett tag att läsa igenom din vägg av text ;D Vet du vad? Jag tror att din klippa du söker finns. Du ser han/henne bara inte. Minns du när man var liten och byggde lego, och den där biten man desperat letade efter aldrig kom fram, men när man slutade leta så dök den upp av sig själv? Ansträng dig inte. Que Sera, Sera. Vi ses i helgen ;)

2009-12-15 @ 00:25:17
Postat av: Anonym

men gumman:/ du vet att vi finns för dig om du vill snacka. för varken jag eller lina är dom som snackar vidare om det du säger till oss, vi finns här för dig och det hoppas jag att du vet =)



2009-12-15 @ 14:45:30
URL: http://elinolina.blogg.se/
Postat av: Flowertucci

Vill du också befinna dig på platser i världen där man slipper tänka på hur vida människor gillar eller ogillar en, där sånt inte spelar någon roll? Strandsatt på en öde, långt bort från allt tjafs, där det enda man gör är att leva livet, utan att behöva tänka på att uppnå massa krav och utan att behöva oroa sig för att folk ska kolla snett. Ibland känner jag bara för att hitta ett gäng människor där ingen dömer någon. bara känna kärlek och gemenskap, och tolerans och acceptans. Inte behöva vara fast någon stans, utan bara leva och finnas överallt. Jag skulle bara vilja känna fred och kärlek, resa runt i världen, ha kul och må bra. Leva livet med andra ord, för just nu känns det mer som att jag bara sitter fast här och väntar på att livet ska börja.

2009-12-15 @ 18:00:53
Postat av: Thea

Om jag vill, haha och Ian du har rätt :P När man slutar leta den förbannade legobiten, så kommer den fram själv ;D <3 PUSS PÅ ER

2009-12-17 @ 22:59:54
Postat av: hehe



skrivet av dig själv:



bara veta att folk är så falska

att man trycker ned varandra för att det inte finns något bättre.

Jag bryr mig inte egentligen



Bara att veta att alla är så falska och snackar skit bakom ryggen på varandra gör mig olycklig



så du bryr dig inte, men endå blir du olycklig av det? Idiotiskt.



Det fick mig att skratta lite fniss



2010-01-06 @ 14:54:47
Postat av: ..



Förstår att du är ledsen jag skulle inte heller vilja ha ditt rykte ! Men gör något åt det då.

2010-01-08 @ 03:13:58
Postat av: thea

Svar till ANONYM:

Mitt rykte? Då kan du gärna få berätta vad det ryktet säger. För jag är ganska intresserad av att veta lilla du! :)

Svar till HEHE:

Fnissa på du, det gör mig ingenting, att veta att alla snacka så jävla mycket skit om alla andra omkring sig får mig att bli lite ledsen ja, Men jag orkar inte bry mig/ta åt mig av vad fan alla säger om mig, visst det är tråkigt att alla gör så hela jävla tiden men orkar inte bry mig om att folk snackar skit, ingen vet vad som är sanning om mig och jag vet inte vad som är sanning om de personer jag får höra skitsnack om hela tiden som jag inte känner ens lite.. Så Knip lilla du, bara KNIP fan :D

2010-01-08 @ 14:12:55
URL: http://sikstromthea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha du är bara en feg liten skit,

och jag har konfronterat dig i verkliga livet och du backade undan. DU gör mig bara så förbannad, och ja jag kommer att konfrontera dig bakom min dataskärm.

Vänta du bara!

Passa dig vilka du skriver till ..

Var inte så jävla tuff bakanför din skärm.



DITT RYkte säger sig självt att du är en liten omogen snorunge, och jag citerar Bree..

2010-02-07 @ 21:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0